SU 3877-2

"Na interpretaci Janáčkových Listů důvěrných okamžitě upoutá pozornost jejich odvaha a originalita, pokud jde o kontrasty v tempech, rytmické akcenty a strukturální rozmanitost. Ani technicky není hře co vytknout, avšak to skutečně podstatné je, že se hráčům daří s dokonalou barvitostí zachytit stravující vášeň, kterou Janáček cítil ke Kamile Stösslové."

BBC MM, říjen 2006

 

"Je úžasné, jak Pavel Haas Quartet hraje naprosto precizně a zároveň plnokrevně. Jestli na své následující CD připravují prvního Janáčka a první a třetí kvartet Haase, půjdu se postavit do fronty mezi prvními, abych si to poslechl."

Gramophone, listopad 2006

 

 

SU 3922-2

"Pavel Haas Quartet nezklamal a na této nahrávce prokázal stejnou odvahu a originalitu jako u svého ohromujícího debutu."

BBC MM, leden 2008

 

"Pavel Haas Quartet zprostředkuje Janáčkovo vroucí sdělení bez přehánění a evidentně jim vyhovuje jeho novátorský a místy drsný zvuk. Jde o fantastickou nahrávku, která by neměla pouze těžit ze slávy předchozího CD, protože si ji zaslouží stejnou měrou sama. Zvuk nahrávky je prvotřídní."

Gramophone, duben 2008

 

 

SU 3957-2

"Pavel Haas Quartet vám doslova vyrazí dech nezměrnou energií 1. kvarteta. Mladí čeští hudebníci výborně zvládají nuance podmanivých ruských lidových modulací, a příliv a odliv hudby vykreslili s vášnivým nasazením."

BBC MM, duben 2010

 

"Až do vynalézavého finále mladí hráči suverénně obstáli při každé zkoušce a v rychlém tempu dokázali vyjádřit širokou paletu nálad a zabarvení tónů."

Gramophone, březen 2010

 

 

SU 4038-2

  

"Jejich porozumění hudebnímu obsahu je příkladné. Upřímně řečeno, je zde tolik detailů, které lahodí uším, že by bylo téměř nemožné je všechny vyjmenovat."

BBC MM, prosinec 2010

 

"Hráči souboru Pavel Haas Quartet se s radostí oddávají turbulencím úvodní věty, také si však vychutnávají lyričnost nádherného adagia, rytmickou energii scherza a bujnou nevázanost prudkého allegra finále. Jejich provedení Amerického kvarteta patří k těm nejúžasnějším, jaké kdy byly nahrané. V tomto repertoáru jsou v současnosti vskutku nepřekonatelní."

The Sunday Times, listopad 2010

 

SU 4110-2

"Je to dobré. Velmi dobré. Chvála a Pavel Haas Quartet už jaksi patří k sobě - konec konců, před dvěma lety získali za svého Dvořáka od Gramophone ocenění Recording of the Year. Touto nahrávkou ovšem poprvé opravdu vstoupili na přeplněný trh. Pavel Haas Quartet představují to nejlepší z české tradice - vroucnost, libozvučnost, osobitost, citovost. To, co je však v tomto případě obzvlášť nápadné, je jejich odvaha riskovat, jejich vřelost a naprostá jistota, s nimiž vás ženou těmito dvěma mistrovskými díly."

Gramophone, říjen 2013

 

"Kdyby CD mělo drážky jako vinyl, už bych měl tuto úžasnou nahrávku Schubertova kvartetu Smrt a dívka a kvintetu C dur zcela ohranou. U mladých Čechů dokonale splynula virtuosita s hloubkou. Smrt a dívka je více dramatická, ale mistrně časovaná, z jemných nuancí vznešeného kvintetu jsem naprosto unešený."

The Times, září 2013

 

 

SU 4172-2

"Po kvartetním Janáčkovi a vavříny ověnčeném Dvořákovi (Gramophone Award 2011 "Recording of the Year") nyní Pavel Haas Quartet vložil všechny své síly do služeb hudby Bedřicha Smetany. Jakkoli je jeho komorní tvorba velmi skromná, každé z těch děl je bez nadsázky jedním ze základních kamenů české komorní hudby - osobní, často se silnou autobiografickou výpovědí. Oba kvartety napsal v závěru života, postižen hluchotou. První kvartet "Z mého života" je programní: "Chtěl jsem totiž si vyobrazit v tónech běh svého života. Skladba jest takřka jen soukromá, a proto úmyslně psána pro 4 nástroje, které jakožto v přátelském úzkém kruhu mají o tom hovořiti mezi sebou, co mne tak významně hněte." Kvartet č. 2 jakoby už patřil do 20. století - mj. nekonvenčností kompozičního řešení, jež u Smetanových současníků budila rozpaky. Smetana je pro Pavel Haas Quartet volbou zřejmou a jasnou - žádný dramaturgický objev. Objevné může být "pouze" pojetí. Soubor nehledá odlišnost vnějšími prostředky, nesází na extrémy; jejich jinakost spočívá v úsilí proniknout k samému jádru díla a ve strhující plnosti. Jak tedy vyzní nadčasový Smetana ve století jednadvacátém? Působivou odpověď najdete na této nahrávce.

 

"Z mého života" - Smetana klasický, niterný a nadčasový, jak jej slyší Pavel Haas Quartet."

SUPRAPHON, duben 2015